Nákup na splátky CETELEM
OBCHODNÉ PODMIENKY O POSKYTOVANÍ PLATOBNÝCH SLUŽIEB
Splátky Cetelem je možné použiť len pre nákupy v celkovej hodnote od 120€ a viac.
- Ako nakupovať na splátky CETELEM - systém a pravidlá nákupu
- CETELEM úver - KLASIK podmienky + príklad
- CETELEM úver - 10 x 10 podmienky + príklad
1. Základné ustanovenia
1.1.
Tieto Obchodné podmienky o poskytovaní platobných služieb (ďalej len „OPPS“) sú Obchodnými podmienkami spoločnosti
CETELEM SLOVENSKO a.s., Panenská 7, 812 36 Bratislava, IČO: 35 787 783, zapísaná v Obchodnom registri vedenom
Okresným súdom Bratislava I, oddiel Sa, vložka 2435/B (ďalej len „Cetelem“) a upravujú podmienky, za ktorých Cetelem
poskytuje svojim klientom platobné služby. Cetelem poskytuje klientom platobné služby na základe povolenia na poskytovanie
platobných služieb udeleného Národnou bankou Slovenska.
1.2.
Tieto OPPS sú neoddeliteľnou súčasťou Rámcovej zmluvy o poskytovaní platobných služieb uzavretej medzi Cetelemom a klientom
(ďalej len„RZ“).
2. Poskytovanie platobných služieb
2.1.
Cetelem poskytuje klientovi nasledovné platobné služby: vykonávanie platobných operácií z úveru poskytnutého klientovi formou
úverového rámca (ďalej len
„ÚR“
) prostredníctvom kreditnej karty (ďalej len
„karta“
) alebo iného platobného prostriedku
a vydávanie karty alebo iného platobného prostriedku. Platobnou operáciou z úveru poskytnutého klientovi formou ÚR
prostredníctvom karty alebo iného platobného prostriedku sa rozumie výber peňažných prostriedkov (ďalej len
„PP“
) alebo
prevod PP na pokyn klienta. Vydávaním karty sa rozumie vydanie karty klientovi Cetelemom na základe licencie, ktorú Cetelemu
udelila spoločnosť MasterCard International. Vydávaním iného platobného prostriedku sa rozumie sprístupnenie platobnej
aplikácie Cetelemu nachádzajúcej sa na www.cetelem.sk (ďalej len
„Klientská zóna“
) klientovi.
2.2.
Klient je povinný na riadne vykonanie platobného príkazu použiť správny jedinečný identifikátor platobnej operácie. Jedinečným
identifikátorom platobnej operácie je najmä číslo bankového účtu a kód banky osoby, ktorá je príjemcom PP platobnej operácie.
Ak klient uvedie nesprávny jedinečný identifikátor, Cetelem nenesie zodpovednosť za nevykonanie alebo chybné vykonanie
platobnej operácie. Cetelem v takomto prípade vynaloží primerané úsilie, aby sa suma platobnej operácie vrátila klientovi. Za
túto službu je Cetelem oprávnený účtovať si poplatok podľa aktuálneho Sadzobníka poplatkov.
2.3.
Na vykonanie platobnej operácie sa vyžaduje identifikácia klienta prostredníctvom identifikačných údajov a udelenie súhlasu
klienta s vykonaním platobnej operácie pred jej vykonaním. Identifikačnými údajmi klienta sú napr. číslo jeho karty, jeho meno
a priezvisko, rodné číslo, číslo dokladu totožnosti. Za súhlas s vykonaním platobnej operácie (autorizácia platobnej operácie)
sa považuje použitie niektorého z autorizačných údajov alebo ich kombinácia v rozsahu stanovenom Cetelemom v závislosti od
druhu platobnej operácie a od druhu platobného prostriedku tak, ako je stanovené v tomto bode RZ. Autorizačným údajom je
pri výbere PP z ATM prostredníctvom karty zadanie správneho osobného identifikačného čísla (ďalej len
„PIN“
), pri prevode PP
na účet predajcu podpis potvrdenky vytlačenej z platobného terminálu zhodný s podpisovým vzorom držiteľa karty uvedeným na
podpisovom prúžku karty a/alebo zadanie správneho PIN a pri prevode PP na iný klientom určený účet prostredníctvom Klientskej
zóny zadanie prihlasovacieho mena a hesla do Klientskej zóny a udelenie súhlasu s prevodom a výškou PP platobnej operácie.
PIN, prihlasovacie meno a heslo do Klientskej zóny sú dôvernými autorizačnými údajmi a klient nesie plnú zodpovednosť za
ich neoprávnené použitie. Ak je klient oprávnený vykonať platobnú operáciu kartou aj prostredníctvom internetu, je povinný pre
potvrdenie výšky a obsahu platobnej transakcie uviesť personifikačné údaje z karty, ktorými sú: meno a priezvisko držiteľa karty,
logo kartovej spoločnosti, celé číslo karty, CVC2 kód z karty a doba platnosti karty. Uvedením správnych personifikačných údajov
klient udeľuje súhlas na vykonanie platobnej operácie. Klient berie na vedomie, že pri takomto vykonávaní platobnej operácie
hrozí riziko zneužitia údajov zadaných klientom pri vykonávaní platobnej operácie. Klient sa zaväzuje zabezpečiť utajenie všetkých
údajov, ktoré sú potrebné na vykonanie platobnej operácie kartou prostredníctvom internetu a v prípade podozrenia, že mohlo
dôjsť k zneužitiu alebo prezradeniu týchto údajov, je povinný bezodkladne požiadať Cetelem o zablokovanie karty.
2.4.
Klient je oprávnený realizovať prostredníctvom karty s čipovou bezkontaktnou technológiou PayPass bezhotovostnú platobnú
operáciu (ďalej len „bezkontaktná transakcia“). Suma jednotlivej bezkontaktnej transakcie nesmie prekročiť výšku 20,- EUR. Limit
pre využívanie bezkontaktných transakcií je vykonanie najviac 5 bezkontaktných transakcií v celkovej hodnote neprevyšujúcej
sumu 60,- EUR. V prípade, ak klient uvedený limit dosiahne, ďalšie vykonanie bezkontaktnej transakcie mu bude odmietnuté
až do doby, kým nevykoná platobnú operáciu kartou zadaním správneho PINu. Po vykonaní platobnej operácie kartou zadaním
správneho PINu, je klient oprávnený opätovne realizovať bezkontaktné transakcie.
2.5.
Klient nie je oprávnený odvolať platobný príkaz po tom, ako bol tento platobný príkaz prijatý Cetelemom. Okamihom prijatia
platobného príkazu je okamih, keď Cetelem platobný príkaz od klienta prijal. Ak okamihom prijatia platobného príkazu nie je
pracovný deň Cetelemu (sobota, nedeľa, deň pracovného pokoja) platobný príkaz sa považuje za prijatý v nasledujúci pracovný
deň. Platobný príkaz prijatý Cetelemom po 18:00 hod. pracovného dňa sa považuje za prijatý v nasledujúci pracovný deň.
1/3
CETELEM SLOVENSKO a.s., Panenská 7, 812 36 Bratislava 1, IČO: 35 787 783,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sa, vložka číslo: 2435/B
2.6.
Cetelem je povinný zabezpečiť prevedenie sumy platobnej operácie na účet poskytovateľa platobných služieb príjemcu najneskôr
do konca nasledujúceho pracovného dňa po okamihu prijatia platobného príkazu. V prípade, že platobný príkaz bol klientom
predložený v listinnej forme, predlžuje sa lehota na prevedenie sumy platobnej operácie o ďalší pracovný deň.
3. Poplatky, úroky a výmenné kurzy
3.1.
Výška a druh poplatkov za jednotlivé platobné operácie sú uvedené v aktuálnom Sadzobníku poplatkov.
3.2.
Platobné operácie budú vykonávané v mene EUR. Pri platobnej operácii z úveru poskytnutého klientovi formou ÚR prostredníctvom
karty v mene inej ako EUR je za konverzný kurz považovaný kurz spoločnosti MasterCard k tejto mene platný v deň autorizácie
platobnej operácie, ak nie je stanovené inak.
4. Komunikácia
4.1.
Na účely prenosu informácií alebo oznámení v zmysle RZ budú Cetelem a klient spolu komunikovať písomne - formou sms,
e-mailom, poštou, formou sprístupnenia údajov v Klientskej zóne, zverejnením na www.cetelem.sk alebo telefonicky. Technickými
požiadavkami na účely prenosu informácii alebo oznámení v zmysle RZ sú najmä mobilný telefón, osobný počítač a prístup na
internet.
4.2.
Cetelem eviduje platobné operácie na úverovom účte klienta. Cetelem vyhotoví mesačný výpis z úverového účtu klienta s
prehľadom všetkých platobných operácií a všetkých ďalších pohybov na úverovom účte a tento výpis z úverového účtu zašle
klientovi poštou alebo elektronickou poštou alebo ho sprístupní klientovi prostredníctvom Klientskej zóny. Výpis z úverového účtu
je vyhotovený iba v prípade, že v príslušnom kalendárnom mesiaci bola vykonaná akákoľvek platobná operácia, klient uhradil
mesačnú splátku úveru alebo došlo k zúčtovaniu poplatkov spojených s poskytnutým úverom formou úverového rámca alebo
poplatkov súvisiacich s poskytovaním platobných služieb. Cetelem a klient sa dohodli, že Cetelem je oprávnený účtovať klientovi
poplatok za dodatočné alebo častejšie poskytovanie výpisu z úverového účtu a za zasielanie výpisu z úverového účtu inými ako
dohodnutými komunikačnými prostriedkami. Výška poplatku je stanovená v aktuálnom Sadzobníku poplatkov.
4.3.
RZ sa uzatvára v slovenskom jazyku. Akákoľvek komunikácia medzi Cetelemom a klientom počas doby trvania RZ bude prebiehať
v slovenskom jazyku.
4.4.
Cetelem je povinný kedykoľvek počas doby trvania RZ na požiadanie klienta poskytnúť mu informácie týkajúce sa RZ v listinnej
forme alebo na inom trvanlivom médiu v slovenskom jazyku.
5. Bezpečnostné a opravné opatrenia
5.1.
Karta je vlastníctvom Cetelemu a na jej použitie je oprávnený výlučne klient, ktorému bola karta vydaná. Klient je povinný okamžite
po prevzatí karty kartu nezmazateľne podpísať na jej podpisovom prúžku. Klient je pri používaní karty a Klientskej zóny povinný
dodržiavať podmienky stanovené Cetelemom. Klient je povinný používať kartu podľa pokynov pre jej používanie, a to najmä chrániť
kartu pred jej akýmkoľvek poškodením a/alebo zničením, najmä nevystavovať ju možnosti poškriabania, ohýbania, zlomenia,
účinkom magnetického poľa, vysokej teploty alebo mrazu. Klient je povinný vykonať všetky úkony na zabezpečenie ochrany
personalizovaných bezpečnostných prvkov (napr. PINu, prihlasovacieho mena a hesla do Klientskej zóny a pod.), zamedziť prístupu
tretej osoby ku karte a PIN a prihlasovacie meno a heslo do Klientskej zóny neoznamovať ani nesprístupňovať tretej osobe a
nezaznamenávať ich v rozoznateľnej podobe. Ak klient zadá trikrát po sebe chybný PIN, je čerpanie revolvingového spotrebiteľského
úveru odmietnuté, pre ďalšie čerpanie je nutné kontaktovať klientsky servis Cetelemu. Klient je povinný bez zbytočného odkladu
oznámiť Cetelemu stratu, odcudzenie, zneužitie alebo neautorizované použitie karty alebo zneužitie alebo neautorizované použitie
Klientskej zóny na telefónne číslo Cetelemu, zverejnené na karte alebo na adresu cetelem@cetelem.sk. Po získaní alebo prevzatí
karty a personalizovaných bezpečnostných prvkov je klient povinný vykonať všetky primerané úkony na zabezpečenie ochrany
personalizovaných bezpečnostných prvkov (napr. PIN, prihlasovacie meno a heslo do Klientskej zóny a pod.). Konanie v rozpore s
týmto bodom sa považuje za hrubú nedbanlivosť klienta.
5.2.
Cetelem je oprávnený zablokovať platobný prostriedok (kartu, prístup do Klientskej zóny a pod.) kedykoľvek, a to aj bez súhlasu
klienta z dôvodov týkajúcich sa ohrozenia bezpečnosti platobného prostriedku, z dôvodov podozrenia z neautorizovaného alebo
podvodného použitia platobného prostriedku alebo z dôvodu zvýšenia rizika, že klient nebude schopný plniť si svoju povinnosť
splácať úver poskytnutý formou úverového rámca. Po zablokovaní platobného prostriedku Cetelem informuje klienta písomne,
prípadne iným vhodným spôsobom bez zbytočného odkladu. Cetelem odblokuje platobný prostriedok bez zbytočného odkladu
po tom, čo pominuli dôvody na jeho zablokovanie a následne to oznámi klientovi.
5.3.
Klient znáša stratu do výšky 100,- EUR, ktorá súvisí so všetkými neautorizovanými platobnými operáciami a ktorá je spôsobená
použitím stratenej alebo odcudzenej karty alebo zneužitím karty alebo zneužitím prihlasovacieho mena a hesla do Klientskej zóny
neoprávnenou osobou v dôsledku nedbanlivosti klienta pri zabezpečovaní personalizovaných bezpečnostných prvkov (napr. PIN,
prihlasovacie meno a heslo do Klientskej zóny a pod.). Klient znáša všetky straty súvisiace s neautorizovanými platobnými operáciami,
ak boli zapríčinené jeho podvodným konaním, úmyselným nesplnením jednej alebo viacerých povinností podľa bodu 5.1. OPPS alebo
nesplnením jednej alebo viacerých povinností podľa bodu 5.1. OPPS v dôsledku jeho hrubej nedbanlivosti. Klient neznáša žiadne
finančné dôsledky vyplývajúce z použitia strateného, odcudzeného alebo zneužitého platobného prostriedku od okamihu, kedy stratu,
odcudzenie alebo zneužitie platobného prostriedku oznámi Cetelemu, okrem prípadov, kedy klient koná podvodným spôsobom.
2/3
5.4.
Klient má nárok na nápravu zo strany Cetelemu, ak Cetelem bez zbytočného odkladu odo dňa zistenia neautorizovanej alebo
chybne vykonanej platobnej operácie, najneskôr však do 13 mesiacov odo dňa odpísania finančných prostriedkov z platobného
účtu písomne formou doporučeného listu zaslaného na adresu sídla Cetelemu informoval o tom, že zistil neautorizovanú alebo
chybne vykonanú platobnú operáciu, na základe ktorej mu vzniká nárok na nápravu. Cetelem je povinný bez zbytočného odkladu
vrátiť klientovi sumu neautorizovanej platobnej operácie a docieliť stav na platobnom účte, ktorý by zodpovedal stavu, keby sa
neautorizovaná platobná operácia vôbec nevykonala. Klient má nárok na náhradu ďalšej preukázanej škody v rozsahu určenom
platnou právnou úpravou.
5.5.
Ak je Cetelem zodpovedný za nevykonanie alebo chybné vykonanie platobnej operácie, je povinný bez zbytočného odkladu vrátiť
klientovi sumu nevykonanej alebo chybne vykonanej platobnej operácie, a ak je to možné, docieliť stav na úverovom účte, ktorý
by zodpovedal stavu, ako keby sa chybná platobná operácia vôbec nevykonala.
6. Právo na nápravu/reklamácie
6.1.
RZ a prípadné vzájomné spory, ktoré medzi Cetelemom a klientom vzniknú v súvislosti s poskytovanými platobnými službami sa
budú spravovať platným právnym poriadkom Slovenskej republiky.
6.2.
Cetelem je v zmysle zákona o platobných službách povinný ponúknuť klientovi neodvolateľný návrh na uzavretie rozhodcovskej
doložky na riešenie prípadných vzájomných sporov, ktoré vzniknú z RZ alebo vzniknú pri poskytovaní platobných služieb a v
súvislosti s nimi. Klient súhlasí s tým, aby sa prípadné spory, ktoré vzniknú z RZ alebo vzniknú pri poskytovaní platobných služieb
a v súvislosti s nimi, rozhodovali v rozhodcovskom konaní pred Stálym rozhodcovským súdom Slovenskej bankovej asociácie,
so sídlom v Rajská 15/A, Bratislava, ktorý bol zriadený podľa §67 ods. 1 zákona č. 510/2002 Z.z. o platobnom styku a o zmene
a doplnení niektorých zákonov a podľa §12 ods. 1 zákona č. 244/2002 Z.z. o rozhodcovskom konaní Slovenskou bankovou
asociáciou ku dňu 1.7.2003 (ďalej len
„Rozhodcovský súd“
). Prípadný nesúhlas klient označí krížikom ( ).
Súhlasom s rozhodcovskou doložkou nie je dotknuté právo Cetelemu alebo klienta predložiť spor na rozhodnutie príslušnému
všeobecnému súdu Slovenskej republiky.
V prípade, ak klient nevyjadrí nesúhlas s rozhodcovskou doložkou, Cetelem a klient:
a) sa podrobujú základným predpisom upravujúcim konanie Rozhodcovského súdu, najmä Štatútu a Rokovaciemu poriadku,
ktoré sú platné a účinné v čase začatia rozhodcovského konania pred Rozhodcovským súdom,
b) jazykom rozhodcovského konania bude slovenský jazyk,
c) rozhodnutie Rozhodcovského súdu bude záväzné pre Cetelem aj pre klienta a bude vymáhateľné a vykonateľné,
d) Cetelem a klient sa zaväzujú v stanovených lehotách splniť všetky povinnosti uložené v rozhodcovskom rozhodnutí.
Klient má právo odstúpiť od tejto rozhodcovskej doložky, a to písomne do 30 dní odo dňa účinnosti tejto RZ.
6.3.
Všetky právne vzťahy, ktoré súvisia s podávaním a vybavovaním reklamácií týkajúcich sa RZ, sa budú riadiť platným Reklamačným
poriadkom Cetelemu. Reklamačný poriadok Cetelemu je dostupný v sídle spoločnosti a na jej internetových stránkach.
Klient a iná zúčastnená osoba (napr. spotrebiteľské združenie) môže predložiť podanie Národnej banke Slovenska, Imricha
Karvaša 1, 813 25 Bratislava alebo inému orgánu dohľadu, ak sa domnieva, že zo strany Cetelemu boli porušené ustanovenia
právnych predpisov vzťahujúcich sa na poskytovanie platobných služieb. Cetelem je povinný prijať reklamáciu vzťahujúcu sa
na poskytovanie platobných služieb. Reklamácia musí byť vyhotovená v písomnej forme a v slovenskom jazyku. Cetelem prijme
reklamáciu podanú klientom jej písomným zaevidovaním. Cetelem rozhodne o oprávnenosti reklamácie bez zbytočného odkladu.
Náklady spojené s vybavením reklamácie znáša Cetelem. Náklady spojené s vyhotovením reklamácie, vrátane jej príloh a s
predložením reklamácie znáša predkladateľ reklamácie (klient, iná zúčastnená osoba a pod.).
7. Záverečné ustanovenia
7.1.
RZ je uzavretá na dobu neurčitú, avšak najviac na dobu trvania zmluvy o revolvingovom spotrebiteľskom úvere. Zánikom zmluvy
o revolvingovom spotrebiteľskom úvere automaticky bez ďalšieho zaniká aj RZ.
7.2.
Cetelem je oprávnený jednostranne zmeniť OPPS, Sadzobník poplatkov v časti týkajúcej sa RZ. Cetelem informuje klienta o
každej zmene OPPS, Sadzobníka poplatkov v časti týkajúcej sa RZ v písomnej forme najneskôr dva mesiace pred navrhovaným
dňom účinnosti týchto zmien. Ak klient pred navrhovaným dňom nadobudnutia účinnosti týchto zmien písomne neoznámi
Cetelemu, že vyššie uvedené zmeny neprijíma, Cetelem a klient sa dohodli, že platí domnienka, že tieto zmeny prijal.
7.3.
Ak klient nesúhlasí so zmenami podľa bodu 7.2., má právo na okamžité skončenie RZ bez poplatkov pred navrhovaným dňom
účinnosti týchto zmien. Okamžité skončenie RZ je klient povinný zaslať Cetelemu písomne.
7.4.
Klient je oprávnený RZ kedykoľvek písomne vypovedať bez udania dôvodu. Výpovedná lehota je jeden mesiac a začína plynúť
odo dňa doručenia písomnej výpovede Cetelemu. Cetelem môže RZ kedykoľvek písomne vypovedať bez udania dôvodu.
Výpovedná lehota je dva mesiace a začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci,
v ktorom bola výpoveď klientovi doručená. RZ zaniká uplynutím výpovednej lehoty. Ak klient pri používaní platobných služieb
konal preukázateľne podvodným spôsobom, lehota podľa predchádzajúcej vety nemusí byť zo strany Cetelemu zachovaná.
7.5.
Tieto OPPS nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.07.2013.
CETELEM SLOVENSKO